divendres, 27 de setembre del 2013

Resum de la reunió entre l'AMPA i la direcció de l'escola Herrero - 25/09/2013

El passat dimecres 25 de setembre a les 15 h l'AMPA de l'escola Herrero ens vam reunir amb la direcció de l'escola. Durant la reunió es van tractar diversos temes i es van prendre alguns acords. Us fem arribar un resum dels assumptes més importants que es van tractar i dels acords que es van prendre.
  • Entre l'AMPA i l'escola es van acordar els passos que es seguiran quan una família o un grup de famílies vulguen realitzar alguna reclamació en relació a algun mestre o mestra del centre. Aquest protocol no és obligatori sinó tan sols una sèrie de passos que la direcció del centre i l'AMPA han pactat i que pensem són de sentit comú:
  1. La família o famílies hauran de reunir-se en primer lloc amb el mestre o mestra per transmetre la queixa, mirar d'aclarir el possible malentés i/o solucionar el problema.
  2. Si el pas anterior no dona resultat, caldrà reunir-se amb la direcció del centre o la cap d'estudis i traslladar la queixa. Aquesta fase del protocol pot realitzar-se a soles o amb l'assessorament i acompanyament de l'AMPA.
  3. Si la família o famílies no es donen per satisfetes poden anar a reclamar directament a la conselleria d'Educació. Aquesta fase del protocol pot realitzar-se a soles o amb l'assessorament i acompanyament de l'AMPA.
  • L'AMPA i la direcció de l'escola van acordar l'inici d'un projecte banc de llibres en una primera fase per a 5é i 6é de primària i extensible en els propers cursos a la resta de primària. El centre presentarà el projecte perquè siga aprovat pel claustre i pel consell escolar. El projecte tindrà les seues dificultats però el que va quedar clar és que no es vol crear un altre magatzem de llibres de l'AMPA (com fa un any) sinó un BANC DE LLIBRES de l'escola. On estiguem tots implicats. Per això s'haurà de crear un registre de famílies que participen i cada any gestionar els lots de llibres (que seran de l'escola) entre l'AMPA i el centre. Cada any els llibres es cediran a l'alumnat i al finalitzar el curs es tornaran a l'escola. Hi haurà una quota per família per comprar els llibres que falten o que s'hagen de canviar. La base de l'èxit d'aquest projecte és que s'ha de tindre cura dels llibres i és això el que entre tots hem de traslladar a les famílies, mestres i xiquets.
  • L'AMPA va oferir al centre la possibilitat de finançar l'equipament audiovisual de dos aules (pantalla tàctil, ordinador, canó i instal·lació). La resposta va ser molt positiva i restem a l'espera que el centre ens trasllade pressupostos per a la seua aprovació definitiva.
  • L'AMPA va oferir al centre la possibilitat de finançar material esportiu. La resposta també va ser molt positiva i la direcció ens comunicà que ho farà saber als mestres d'educació física. Restem a l'espera que ens envien pressupostos per a la seua aprovació definitiva.
  • L'AMPA va oferir també al centre la possibilitat de finançar activitats didàctiques i/o socio-culturals de l'escola. La resposta també va ser positiva i restem a l'espera de les sol·licituds.
  • A iniciativa del centre s'acordà que l'AMPA penjarà en el seu tauler i en altres llocs visibles un cartell informatiu sobre l'horari d'atenció i la forma de contactar amb nosaltres.
  • La direcció del centre ens va informar que les beques de menjador encara no s'han resolt i que quan es resoldran es tornaran els diners de la quota d'octubre als beneficiaris de la beca.
  • La direcció també ens va informar que el Banc Popular ha cobrat a algunes famílies 1,5 euros per ingressar la quota del menjador i posar el nom en el concepte (igual que fa amb la quota de l'AMPA) i que ha presentat una reclamació. No sabem si el banc continua cobrant o no la comissió. L'AMPA també ha reclamat al banc que retiren eixa comissió per als ingressos de la nostra quota, sense èxit. Així que de moment recomanem el pagament de la quota a través de transferència (si és gratuïta), l'ingrés al banc Popular sense posar res al concepte i posant a mà el nom o el pagament en mà els dijous d'octubre 8de 9 a 10 id e 17 a 18 h).
  • La direcció de l'escola també ens va informar que la reunió del primer Consell Escolar del curs seria al voltant del dia 10 d'octubre.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada